Išskirtiniai biurai Vilniuje: nuo terasos su vaizdu į Nerį iki šefo virtuvės ir sporto salės darbuotojams

Norint susigrąžinti darbuotojus iš namų į biurus ar siekiant pritraukti ir išlaikyti geriausius talentus rinkoje, nebeužtenka pasiūlyti tik darbo stalo. Lyderiaujantys verslai, besirūpinantys savo komanda, siekia, kad jų darbuotojams būtų patogu viskas: nuo kelionės į darbą iki sveikatai palankaus mikroklimato ir galimybių šalia biuro gauti įvairių paslaugų, sako nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Colliers International Advisors“ tarpininkavimo departamento vadovė Sandra Jovaišaitė.

„Pasaulinės tendencijos rodo, kad planuodamos biurus, lyderiaujančioms įmonėms jiems numato ne vieną funkciją. Biuruose turi tilpti įvairiausių paskirčių zonos: koncentruotam ir komandiniam darbui, nuotoliniams susitikimams, neformalioms, bendravimo ir laisvalaikio veikloms, o kai kuriais atvejais – ir papildomoms paslaugoms darbuotojams“, – pasakoja S. Jovaišaitė.

Tokiais principais vadovaujasi ir šalies bei tarptautinės įmonės, metų pabaigoje planuojančios įsikurti Vilniaus Konstitucijos prospekte statomame verslo centre „Artery“. Pavyzdžiui, informacinių technologijų įmonė „Visma Tech“, kurios komandoje yra nemažai virtuvės entuziastų, savo biure projektuoja šefo virtuvę. Įmonė darbuotojams taip pat įrengs sporto salę, mėgstantiems konstruoti – dirbtuves, o turintiems vaikų – žaidimų kambarį.

„Akivaizdu, kad inovatyvūs verslai, siekiantys suteikti puikias darbo sąlygas savo darbuotojams, renkasi naujus pastatus su galimybe susiplanuoti erdves pagal jiems aktualius poreikius. Tačiau ne mažiau dėmesio šiuolaikinės įmonės skiria ir pastato tvarumui, ieško verslo centrų, kurie atitiktų jų vertybes ir suteiktų infrastruktūrą, reikalingą jų ESG strategijose numatytiems tikslams pasiekti“, – aukštus nuomininkų lūkesčius vardija tarpininkavimo departamento vadovė.

Įkvepiančios erdvės ieškojo kelerius metus

Viena iš įmonių, nusprendusių persikelti į „Artery“ verslo centrą – aukščiausio lygio vadovų studijas organizuojanti „BMI Executive Institute“. Vadovės Jurgos Bendikaitės-Ursavas teigimu, poreikis dairytis naujų erdvesnių patalpų kilo įvykus sėkmingai bendrovės plėtrai ir įkūrus padalinį Briuselyje.

„Siekiame, kad mūsų biuras būtų vieta, kurioje patogu dirbti, mokytis, rasti įkvėpimą. Todėl ieškant patalpų buvo svarbus pastato tvarumas, išlaikymo kaštai, galimybė įdiegti moderniausius vaizdo ir garso sprendimus kokybiškoms nuotolinėms paskaitoms, mokymams. Poreikių sąraše turėjome ir tinkamą vietą miesto centre, patogiai pasiekiamą iš visų sostinės rajonų tiek asmeniniu, tiek viešuoju transportu, svarbu buvo ir paties pastato unikalumas – architektūriniai sprendiniai, vaizdai, atsiveriantys pro langus. Tokius reikalavimus atitinkančias patalpas rasti nebuvo lengva – jų ieškojome keletą metų“, – pasakoja J. Bendikaitė-Ursavas.

Pašnekovės teigimu, naujose patalpose institutas planuoja veikti mažiausiai dešimtmetį, todėl investuoja į kokybiškus, ilgalaikius ir tvarius sprendimus. Siekiant užtikrinti komfortišką aplinką darbuotojams, atsisakyta atviro tipo biuro (angl. open office) koncepto, diegiami akustiniai sprendimai.

J. Bendikaitė-Ursavas atkreipia dėmesį, kad patalpos, vykstant paskaitoms, pilnos šurmulio, tačiau darbuotojai turi jaustis komfortiškai, jiems turi būti užtikrinama galimybė netrukdomai dirbti ar, prireikus poilsio, atsitraukti. Todėl biure papildomai suplanuotos nuošalios nedidelės patalpos skambučiams, susitikimams. Taip pat bus įrengta erdvi terasa, nuo kurios atsiveria vaizdai į Gedimino pilį, Neries pakrantę.

„Svarbiausia – siekiame, kad čia gerai jaustųsi ir norėtų būti visi mūsų bendruomenės nariai: studijuojantys vadovai, jas baigę alumnai, mūsų darbuotojai, iš viso pasaulio skaityti paskaitų atskrendantys dėstytojai. Be to, mūsų patalpos atviros ne tik studijuojantiems, bet ir visiems besidomintiems, tikintiems mokymosi visą gyvenimą idėja. Tad naujas patalpas kuriame kaip jaukų ir pilną gyvybės žinių, nuolatinio mokymosi bei dalinimosi patirtimi centrą“, – tikina vadovė.

Kraustosi pirmąkart per kelis dešimtmečius

Į naująjį verslo centrą persikelia ir nuo pat 1995 m. Vilniaus miesto centrinėje dalyje, Pamėnkalnio gatvėje, veikiančio Medicinos banko būstinė. Administracijos vadovo Mariaus Arlausko teigimu, toks sprendimas susijęs su bendrovės atsinaujinimo etapu.

„Esame priėmę sprendimą 2024-aisiais visiškai atnaujinti banko įvaizdį – pokyčius įgyvendinsime tiek įmonės viduje, tiek ir išorėje. Centrinės būstinės ir klientų aptarnavimo centro perkėlimas į naujas, modernias ir tvarias patalpas yra neatsiejama šio pokyčio dalis“, – tikina M. Arlauskas.

Anot pašnekovo, dairydamasis naujos vietos biurui bankas pirmiausia atsižvelgė į patogią lokaciją, kurią galima lengvai pasiekti tiek nuosavu, tiek viešuoju transportu, erdvias ir patogias patalpas. Taip pat persikelti į „Artery“ verslo centrą motyvavo modernūs architektūros ir tvarios inžinerijos sprendimai, galimybė įkurti centrinės būstinės ir klientų aptarnavimo centro patalpas viename pastate.

„Nors dalis mūsų darbuotojų dabartinę centrinę būstinę ir jos pastatą vertina kaip neatsiejamą Medicinos banko identiteto dalį, žinią apie persikėlimą į išskirtinį, žymaus JAV architekto Danielio Libeskindo suprojektuotą verslo centrą „Artery“ darbuotojai priėmė džiugiai. Neabejojame, kad moderni, tvari ir patogi aplinka yra labai svarbi tiek mūsų darbuotojams, tiek ir klientams“, – pažymi M. Arlauskas.

Kalbant apie šių metų pabaigoje duris atversiančio verslo centro „Artery“ aplinką, ji kuriama siekiant atliepti ne tik nuomininkų ir jų darbuotojų ar klientų, bet ir vilniečių poreikius. Todėl čia bus įrengtos viešosios erdvės su restoranų, kavinių, mažmeninės prekybos ir paslaugų zonomis, o 35 metrų aukščio atriumas miesto gyventojams ir svečiams bus atviras visą parą.